31/07/2017

Live boldly

Odkąd pamiętam żyłam w ciągłych stereotypach. Może niekoniecznie kierowali się nimi moi rodzice, ale pozostali bliscy już tak. Czasem w mniejszym stopniu, czasem w większym. Schematyczny obrazek dziecka, od małego uczonego, że każdy może żyć jak chce, ale tą najlepszą drogą jest n o r m a l n o ś ć  (ze słownika języka polskiego normalność: «życie toczące się według ustalonych, znanych praw i zwyczajów») W wolnym tłumaczeniu? Siedź cicho, nie wychylaj się i rób wszystko tak, by przypadkiem nie wyszło z tego coś więcej. Każdy, kto ośmielił się zrobić coś innego, czasem szalonego był odpowiednio skomentowany i oceniony. Nieważne, czy było tu rzucenie wszystkiego i wyjazd na drugi koniec świata, czy zwyczajne założenie dwóch różnych skarpetek. Ciągle oceniamy, ciągle przyszywamy drugiemu człowiekowi łatki, ciągle c o ś . Mówimy o otwartości, o byciu tolerancyjnym, nie widząc tego jak bardzo ograniczamy samych siebie.
Ocenianiem zabijamy swój własny potencjał, swoją kreatywność. Kiedyś bardzo często widując się z kimś zaczynałam i kończyłam rozmowę na obgadywaniu innych. Co gorsze - czerpałam z tego przyjemność. Wszystko do czasu. Spotkałam w życiu osobę, która przekazała mi najpiękniejsze słowa jakie usłyszałam, wiecie jakie?

Jeśli masz mówić o drugiej osobie źle, to lepiej nie mów o niej wcale. 

Łatwo powiedzieć, prawda? Dużo prościej jest powiedzieć, że ta osoba jest taka, siaka czy owaka. Trudniej jest przestawić się na dzielenie dobrem. Ale da się. Te wszystkie słowa, które kierujemy w innych, zarówno te negatywne jak i pozytywne, to nasze lustro. I to od nas zależy co w nim zobaczymy.
Nie zamykajmy się w tej normalności, wygodnej i stabilnej, choć nudnej pozycji. Nie oceniajmy. Rozmawiajmy, a nie tylko mówmy. Żyjmy uważniej i odważniej. Róbmy coś dobrego, coś szalonego, coś nowego. Ubierajmy to, na co mamy ochotę, nie tylko to co modne albo to, co neutralne. Korzystajmy. Przeżywajmy.
black blouse - here / ripped jeans - here / striped blouse - here / shoes - converse

15 comments:

  1. Ale piękne zdjęcia i cudowny cytat, fajne te spodnie!

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    ReplyDelete
  2. Pięknie napisane. Normalność wbrew pozorom jest mało normalna... Czasem lepiej być innym. Obgadywać łatwo, wiem z własnego doświadczenia, ale wiem też ile może to sprawić bólu..
    justmajka.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Niesamowity tekst, który dał mi naprawdę wiele do myślenia. Co do obgadywania to myślę, że ludziom w takim stopniu weszło to w nawyk, że nawet nie zauważają, że kogoś obgaduję i staje się to naturalnym tematem do rozmów. Szkoda, bo na ten moment niewiele możemy zrobić jeżeli chodzi o innych, ale warto przecież zacząć od siebie, prawda? Pozdrawiam Cię serdecznie!
    http://morzespokoju.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. piękny cytat ;* cudownie wyglądasz ;)
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    ReplyDelete
  5. To prawda.. krytykujemy, a swoich błędów nie dostrzegamy.. często bierze się to również z zazdrości niestety;)

    Zapraszam na naszego bloga

    ReplyDelete
  6. Rewelacyjne zdjęcia! ;)

    ReplyDelete
  7. Świetnie wyglądasz ;*
    super cytat
    https://xthy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Mądrze napisane. Już chyba w ludzkiej naturze jest zapisane, że lubimy plotkować na temat innych. Sama (często nieświadomie)to robię, ale fakt, że lepiej tego nie robić. Lepiej skupić się na sobie i żyć w jak najlepszy możliwy sposób. :)

    Zapraszam! :)

    ReplyDelete
  9. Mądry tekst, śliczne zdjęcia - blog idealny!

    xoxo Natally,
    NATLEMLY.BLOGSPOT.COM (klik)

    ReplyDelete
  10. Post urzekł nie jak zawsze! :) I spodnie są genialne! :)

    ReplyDelete
  11. Świetny post :) Lubię Twoje przemyślenia, bo z wieloma się zgadzam :) i też wyznaję zasadę, że jeśli mam mówić źle, to wolę nic nie mówić. Chyba, że to normalna opinia, ale nigdy nie zdarzyło mi się kogokolwiek hejtować.

    pozdrawiam!
    ~ mój blog ~

    ReplyDelete
  12. Dający do myślenia tekst. Ciekawe czy odwagi można się nauczyć :)

    ReplyDelete
  13. Ja kiedyś też obgadywałam innych ludzi, ale postawiłam to zmienić, według mnie jest to już normalne.
    Ludzie nie mają już o czym gadać to gadają o innych.

    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  14. zgadzam się :)
    btw genialna stylówa :D

    ReplyDelete
  15. Bardzo dobry tekst Kornelia! :)
    Powiem Ci, że masz rację bo ludzie chcieliby czasem komuś narzucać jakieś życie by się nie wychylać tylko pozostać w cieniu i żyć w ciągłym schemacie. Jednak musimy się wychylać i próbować, poznawać, doświadczać. Co do obgadywania to może to dziwne co powiem ale dobrze można mówić o ludziach choć są osoby które na to "dobrze" nie zasługują faktycznie i jak już mamy o nich mówić to mówmy bez podawania nazwisk itd. tylko neutralnie "taka jedna dziewczyna strasznie mnie wkurza" czy coś takiego. To nam pozwala się wyładować, powiedzieć co nam ślina na język przyniesie a nie oczernimy świadomie kogoś bo ta druga osoba jej nie zna ;)

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡