10/07/2017

How I edit my instagram photos

Za tworzenie tego posta zabieram się już od dłuższego czasu, ale zawsze coś stoi mi na przeszkodzie. Dziś na przykład dostałam decyzję o przyjęciu na studia, przez co ciężko jest mi skleić jakiekolwiek zdanie. Ale wróćmy do Instagrama! Odkąd kupiłam swój pierwszy telefon z Androidem, zazdrościłam użytkownikom iOS'a tej aplikacji, bo wtedy była dostępna tylko na ten jeden system. Nie macie pojęcia jaka była moja radość, kiedy wreszcie wyszło VSCO dla mojego systemu! Na początek dostajemy kilka darmowych filtrów, a w sklepie aplikacji możemy znaleźć jeszcze kilka innych za darmo... Mnie jednak znudziły się te darmowe i pobrałam kilka nowych. Jakich? Zobaczcie sami w dalszej części.


Powyżej są moje ulubione filtry, A6 i HB2 są darmowe i możemy pobrać je w sekcji Store. Jakiś czas temu to właśnie ich używałam najczęściej. Filtry M3 i T1 są dostępne od razu po pobraniu aplikacji, zaś filtr S2 (jest jeszcze S1 i S3 w pakiecie, ale nie są tak fajne:D) pobrałam niedawno, dzięki Gab i śmiało mogę stwierdzić, że za te kilka złotych naprawdę warto je pobrać.

Zacznę jednak od tego, że staram się robić zdjęcia kiedy jest jasno, a nie o godzinie dwudziestej z hakiem. Żaden filtr nie zastąpi naturalnego, dobrego światła. Zawsze robię po kilkanaście zdjęć, z różnej perspektywy, a dopiero później wybieram te, które się nadają.
Na pierwszy rzut, HB2. Z nim mam zawsze najmniej problemów z obróbką. Wystarczy, że rozjaśnię nieco zdjęcie i zmniejszę jego nasycenie. Nie mam pojęcia skąd mi się to wzięło, ale nie znoszę dodawać zbyt kolorowych zdjęć, wolę aby były one stonowane. Czasami zdarza mi się je lekko wyostrzyć i tyle, cała moja filozofia.
M3, który w ostatnim czasie był moim ulubieńcem, szczególnie przy zdjęciach zamku czy lasu, które są na moim Instagramie. Dodaje on specyficznego uroku dla każdej fotografii i przyznaję się szczerze, że czasem zdarzy mi się użyć go przy obrabianiu sesji... I nie wiem czy to dobrze, czy niekoniecznie...
S2, który sprawia, że zdjęcie jest... Po prostu czyste, jak w nazwie filtra. Po jego zastosowaniu wystarczy tylko lekko wyostrzyć, zmienić nasycenie i gotowe! Przydaje mi się szczególnie wtedy, gdy tło jest białe i każda kolejna fotografia do niego pasuje. Myślę, że idealnie nadaje się do wszelkiego rodzaju flatlays czy fotografii produktowej.
Na sam koniec zostawiłam mój ukochany filtr, niezmiennie kojarzący się z jesienią, czyli T1. Czemu akurat kojarzy mi się z jesienią? Nie mam pojęcia. Może to dlatego, że dodaje niesamowitego uroku i ciepłego klimatu każdemu zdjęciu. Jedyne co robię, to zmieniam jego nasycenie i podciągam kontrast, wydaje mi się, że nic więcej nie potrzeba.

Drugą aplikacją jakiej używam jest Afterlight, w której dodaję do zdjęcia teksturę bądź flarę (rzadko). Kosztuje ona niecałe 3zł w Sklepie Play i pomimo tego, że filtry w niej nie są zbyt ciekawe to i tak warto dla tekstur czy możliwości dodawania ramek, które kiedyś uwielbiałam. Najczęściej używam tekstur z serii Dusty o numerkach 05, 06 i 08, zmieniam tylko ich nasycenie.
To chyba tyle i aż tyle, jeśli chodzi o obróbkę moich zdjęć na Instagrama. Mam nadzieję, że odpowiedziałam tym postem na wszystkie Wasze pytania!

20 comments:

  1. Przydatny post! Dzięki;))

    ReplyDelete
  2. A ja zawsze podziwiam Twoje zdjęcia na instagramie ! <3
    Mów na jakie studia idziesz! ;)

    ReplyDelete
  3. śliczne są :) ja też uwielbiam stonowane zdjęcia, wg. niektórych są one nudne ale dla mnie najlepsze! Poleciłabym kilka aplikacji, ale używam IOS więc nie wiem czy na android też są.

    ReplyDelete
  4. Ja używam na razie tylko VSCO bo to moja miłość od pierwszego kliknięcia choć ostatnio ze względu na zmianę swojego "stylu" na instagramie zaczęłam używać wszystkiego mniej - doszło bardziej profesjonalnych zdjęć z sesji i to w stylu który po prostu uwielbiam! :)
    A Twój instagram baaaardzo inspiruje! :)

    ReplyDelete
  5. VSCO rlz :) Ja mam kilka apek do edycji, ale używam tylko VSCO :)
    A nie martwisz się, że teraz wiele osób będzie miało podobnego IG ? :)

    buziaki !
    ~ mój blog ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. to tylko instagram, jest wiele podobnych. poza tym, nie napisałam tutaj wszystkiego :)

      Delete
  6. oo VSCO jest super, ale o tej drugiej appce nie słyszałam muszę sprawdzić :D

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam aplikację VSCO i sama z niej korzystam - nie tylko do zdjęć na insta. Moje ulubione filtry to zdecydowanie HB1 i HB2 z większą skłonnością do tego drugiego ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też ich używam nie tylko do zdjęć na instagrama! :) HB1 jest dla mnie zbyt niebieski, ale HB2 jest super!

      Delete
  8. Dla mnie numerem jeden do edyzji zdjęć jest Lightroom ♥ Od czasu techniukum (grafika komputerowa) mam sentyment do programów Adobe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest super, jednak zdjęć z telefonu nie chciałoby mi się zgrywać na komputer tylko po to, by je obrobić i wrzucić na instagrama (:

      Delete
  9. Genialne porady, a post super ☺️ Zdjęcia wyglądają bardzo ładnie 😊
    www.rinroe.com

    ReplyDelete
  10. no i przez Ciebie kupiłam afterlighta /:

    ReplyDelete
  11. Post przydatny. Ja czasami mam problem z przeróbką niestety ;)
    mój blog, hooneyyy

    ReplyDelete
  12. Bardzo przydatny post, bardzo lubię dowiadywać się nowych rzeczy, przez co sama sie udoskonalam.

    Zapraszam na mojego bloga

    ReplyDelete
  13. VSCO jest moim ulubionym programem do obróbki zdjęć :)
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.pl/

    ReplyDelete
  14. Ślicznie przerabiasz zdjęcia :) przydatny post!

    Buziaki,
    www.twinslife.pl (klik)

    ReplyDelete
  15. Bardzo ładne filtry, ja kiedyś zainstalowała tą aplikację ale nie miałam pojęcia jak się nią obsługiwać... :/ Bardzo podoba mi się Twoj blog więc dodaję do obserwowanych :)

    ReplyDelete
  16. Super <3 muszę wypróbować te filtry
    Mój Blog <3

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡