14/06/2017

Diffident

Znalazłam ostatnio swoje stare zdjęcia, to wszystko co pisałam. Cztery lata temu, trzy lata temu... Był w tym sens, byłam w tym ja. Nie pisałam tylko po to, aby być systematyczną. Nie robiłam nic po to, aby tylko było. W fotografii i pisaniu było moje lekarstwo. Później ważniejsze stało się to, by innym się podobało. Brak wiary w siebie towarzyszący na każdym kroku, szukanie aprobaty innych i ciągłe porównywanie się. Nawet w momencie, w którym coś wychodziło, to i tak był to zwykły fart, a nie moja praca. Ciągła niepewność, pustka i beznadziejność. Szukanie w drugiej osobie tego, czego tak bardzo brak - wiary w siebie. Jednak w nikim tego nie odnalazłam. Zmiany, powolne i ciężkie zmiany. Jak z pesymistycznego potwora zacząć widzieć dobro. Dobro przede wszystkim w sobie.

Stres dopadał mnie w każdej sytuacji. Nie było mowy o wychylaniu się przed szereg. Choć 4-5 lat temu normą było publiczne wystąpienie, zrobienie czegoś, tak w późniejszym czasie z trudem przychodziło dosłownie wszystko. Umówienie się na sesję z kimś? Nie, po co? Przecież w moich zdjęciach nie ma nic dobrego, kto by chciał takie zdjęcia, nie mam umiejętności... Nie mam tego, nie mam tamtego... Nie mam, nie mam, nie mam... Jedyne czego nie miałam to siebie samej. Bo zatraciłam to w walce o względy innych.
Potrzebowałam momentu, w którym w moim mózgu zaskoczyły jakieś trybiki. By zacząć walczyć. O siebie przede wszystkim. Skupić się na wyjściu ze strefy komfortu, która była wtedy idealna. Zacząć działać, uczyć się na nowo i nie myśleć o tym, że się nie uda. A jeśli się nie udawało, to dążyć do celu mimo wszystko. Traktować każdą porażkę jak najcenniejszą lekcję w życiu.
jacket - zaful

22 comments:

  1. kurczaku, przepiękne zdjęcia, wreszcie Kornelka się ogarnęła że musi robić foteczki bo się na tym doskonale zna i supercio jej to wychodzi! dobrze że chociaż ze mną czasem gdzieś wyszłaś!

    ReplyDelete
  2. Tekst bardzo poruszający, przynajmniej mnie. Zdjęcia tutaj odgrywają mniejszą rolę.

    NATLEMLY.BLOGSPOT.COM (klik)

    ReplyDelete
  3. piękne zdjęcia ♥
    a co do tekstów to już pisałam nie raz, że piękne są :)
    UWIELBIAM TWÓJ BLOG <3 i insta :D

    ReplyDelete
  4. Czułam się jakbym czytała powieść! W pozytywnym znaczeniu oczywiście. :)
    A zdjęcia przepiękne, kolorystyka jest genialna! <3

    ReplyDelete
  5. Jejku jestem ostatnio zakochana w zdjęciach na tle takich ściętych drzew 😍 Przepiękne! Koniecznie rób dalej zdjęcia. Z pasji nie można rezygnować, tylko w nią inwestować. Ja mam tak ze śpiewaniem. Raz myślę że umiem raz że jestem beznadziejna. Dlatego muszę zapisać się na lekcje śpiewu, nauczyć nut. I wtedy będzie dobrze :)

    ReplyDelete
  6. Jejku, ale przepiękne zdjęcia. Przy ściętych drzewach najbardziej zdjęcie mi się spodobało.
    Mój blog

    ReplyDelete
  7. Cudne zdjęcia, fakt próba przypodobania się innemu człowiekowi towarzyszy nam niejednokrotnie i jakże często
    Pozdrawiam, Madda
    https://maaddami.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Prześliczne zdjęcia *.* Oby takich więcej!! Obserwuje ;)

    In love witch dreams --> MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  9. Uważam, że pewność siebie to coś, co pozwoli nam działać. Bez niej nic nam nie wyjdzie. Nabycie jej zajmuje bardzo dużo czasu, ale najważniejsze jest, aby małymi kroczkami iść do przodu :)
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  10. Ja bardzo chętnie umówiłabym się z Tobą na zdjęcia, ale niestety mieszkamy daleko od siebie (mieszkam w Białymstoku) ;(. Zdjęcia są śliczne :*!
    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  11. Zawsze staram się traktować swoje porażki jako cenne lekcje w życiu, ale czasami ciężko jest wyciągnąć z nich wnioski. Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Magiczny post, no naprawdę fantastyczny! <3
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Bardzo dobry wpis!
    Miałam kiedyś bardzo podobnie z tym, że ja chyba od zawsze pisałam dla siebie i zdanie innych miałam gdzieś. Zwłaszcza w ostatnim czasie tak robię i jestem w tym wszystkim prawdziwa.
    Super, że w końcu walczysz, że dajesz z siebie teraz te 100% i ta wiara w siebie Ci wraca - robisz piękne zdjęcia, dbasz o tą stronę oraz w tym wszystkim co piszesz myślę, że chyba każdy tutaj czytelnik odnajduje gdzieś siebie. Twoja strona jest PRAWDZIWA tak samo jak TY.
    Dajesz dziewczyno! :D

    Pozdrawiam
    FotoHart

    ReplyDelete
  14. już widzę sesję na tle tego drewna ! <3

    pozdrawiam!
    ~ mój blog ~

    ReplyDelete
  15. Ja też w każdej sytuacji się bardzo stresuję..nawet w rozmowie z ludźmi jestem spięta.

    xclaudia-wojcik.blogpsot.com

    ReplyDelete
  16. Ważne, żeby blog podobał się przede wszystkim Tobie. Dlatego tak bardzo lubię robić coś w internecie, bo mogę to wykreować jak tylko mi się podoba. Świetne zdjęcia!

    ReplyDelete
  17. Jakie ładne zdjęcia! Bardzo fajnie motywujesz do walki o odnalezienie siebie samego!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  18. Mam nadzieję że i mi tak kiedyś 'zaskoczy' :)

    ReplyDelete
  19. Śliczne zdjęcia + kolor kurteczki <3 Bardzo mądre słowa, podoba mi się, że motywujesz.
    Zapraszam i buziaki od VISSIEN-klik

    ReplyDelete
  20. Super zdjęcia!;P
    flarri.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Świetny, prawdziwy tekst. Najważniejsze, żebyś zawsze była sobą, nieważne, czy innym się to podoba :D <3

    http://nieogarnietaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡