2016-12-05

December goodies - part I

W czwartek przywitaliśmy grudzień. A na zdjęciu wyżej widzicie pogodę jaka towarzyszy mi już dobre kilka dni. Początek grudnia to idealny czas na to, by zacząć cieszyć się klimatem świąt. W tym roku nie wciągnęłam się w świąteczny szał zakupowy, ale zdążyłam już kupić wszystkie prezenty, czekam na kurierów, kupiłam kilka świec, woski. Ale dziś nie o tym! Chciałabym pokazać Wam kilka moich przepisów grudniowych, niezmiennych od kilku lat. W poprzednim poście pisałam o tym, że nie żaden przepis z internetu nie przypadł mi do gustu, więc zmodyfikowałam je nieco, by uzyskać coś naprawdę dobrego. Mam ogromną nadzieję, że zainspiruję Was do spędzenia tych kilku godzinek w kuchni, bo naprawdę warto!


Przyprawa do piernika


• 5 łyżeczek cynamonu
• 3-4 łyżeczki zmielonych goździków
• 2 łyżeczki mielonego imbiru
• szczypta mielonego anyżu (z ziarenek)


Syrop piernikowy do kawy


• 2,5 łyżki przyprawy do piernika (z przepisu wyżej lub gotowej)
• 3 łyżki miodu
• 1,5 szklanki gorącej wody
• 2 łyżki cukru

Do garnka wsypuję przyprawę do piernika, dodaję cukier i  miód, mieszam. Wlewam powoli gorącą wodę i gotuję przez 10 minut na małym ogniu, od czasu do czasu mieszam. Po upływie 10 minut syrop powinien być dość gęsty.


Pierniczki


• 4 szklanki mąki
• 4 łyżki miodu
• 3/4 szklanki cukru
• 2 łyżeczki sody oczyszczonej
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 2,5 łyżki masła
• 2 jajka + jedno do posmarowania
około 2/3 szklanki ciepłego mleka

Roztapiam masło i zostawiam do przestygnięcia. Podgrzewam miód i mleko, wlewam do mąki, dodaję cukier, sodę, proszek do pieczenia, jajka i przyprawę do piernika. Przy wyrabianiu ciasta dodaję mleko. Zagniatam tak jak kruche ciasto. Kulę owijam folią i wkładam na 30 minut do lodówki. Po tym czasie rozdzielam na trzy części i wałkuję na grubość 0,5 cm. Układam na blasze w odległości od siebie około 2 cm - urosną jeszcze. Smaruję roztrzepanym jajkiem. I piekę przez 15 minut w temperaturze 170°C na trybie góra-dół.

9 comments:

  1. Pierniczki wyglądają przepysznie i chętnie bym je skonsumowała. :D

    WWW.PIANKAOFSTYLE.PL-KLIK!

    ReplyDelete
  2. Same pyszności ♥

    Pozdrawiam
    http://jowitamichalowska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Musze zrobić syrop piernikowy ♥ Przypomina mi o tym ze Starbucks`a ♥

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Takiej ochoty mi na pierniczki narobiłaś, że nie mogę się doczekać aż weźmiemy się za ich pieczenie *.*
    Cudowne zdjęcia Nel ❤ Brakuje tu tylko Ciebie i Twojego uśmiechu 🎀

    ReplyDelete
  5. Muszę spróbować zrobić w końcu syrop piernikowy! Jakie ładne pierniczki :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  6. Narobiłaś mi już ochoty na świąteczne pichcenie ! ;D

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam ten świąteczny czas! Ja w piątek zabieram się za robienie nieco zdrowszych pierników! Przepis będzie u mnie na blogu. Oprócz tego uwielbiam te wszystkie kawy smakowe <3
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na bloga liczę, że zostawisz po sobie jakiś ślad :* http://vickyemikor.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Śliczne zdjęcia! U mnie niestety śniegu nie ma :/
    www.roxvna.blogspot.com

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡