2016-11-12

Hygge is my recipe for happiness

Wiecie czym jest hygge? Nie da się przełożyć tego słowa dosłownie na język polski. Jest to nic innego jak radość z obecnej chwili, czerpanie z niej jak najwięcej. Spacer w deszczu, spadające liście, wirujący śnieg na tle światła z latarni, ciepła herbata, spotkanie z kimś bliskim, czytanie książki... Często nie przywiązujemy do tego uwagi, choć to właśnie te chwile budują nasze szęście. Duńczycy uważani są za najszczęśliwszy naród na świecie. Dlaczego? Bo przywiązują dużą wagę do właśnie takich szczegółów. Czerpią garściami radość z chwili. Nie pędzą do przodu, czują zadowolenie z tego, co mają. Termin hygge funkcjonuje od wieków, mieszkańcy przekazują tę filozofię z pokolenia na pokolenie. Zimna, deszczowa pogoda zachęcała do spotkania w ciepłym domu, przy kominku. Wykształciło to przekonanie, że przytulny dom jest przystanią, w której czas jest spędzony idealnie. Często przeżywamy dobre chwile, ale nie mamy na nie określenia, zapominamy o nich, nie zwracamy uwagi... Ale jak sprawić, by hygge stało się przepisem na szczęście?


TWOI BLISCY


Otocz się bliskimi, spędź z nimi czas. Ugotujcie coś razem, upieczcie. Wkońcu gotowanie i pieczenie to kwintesencja hygge. Nic nie cieszy bardziej niż zjedzenie własnoręcznie upieczonego ciasta! Zróbcie przerwę, rozmawiajcie, pomagajcie sobie. Doceńcie swoją obecność, której tak bardzo brakuje w dzisiejszych czasach... Zaproś przyjaciół i poczęstuj ich domowym jedzeniem, zagrajcie w planszówki zamiast wychodzić na miasto.


OTOCZENIE I MIESZKANIE


Spraw, aby Twoje mieszkanie stało się bardziej przytulne. Christina B. Kjeldsen stwierdziła, że hygge zależy od tego ile szczerości jest w przedmiotach, którymi się otaczasz. I wcale nie chodzi tutaj o najnowsze trendy, urządzanie domu według katalogu z Ikei czy innego popularnego sklepu. Meble i całe wyposażenie ma odzwierciedlać Ciebie i to kim jesteś. Dużo poduszek, ciepły koc, wygodny fotel czy kanapa - ma być hyggelig. Ale to nie wszystko.

Nic nie przychodzi ot tak, bo chcesz. Musisz skupić się na odczuwaniu szczęścia z każdego momentu. Nie robić wszystkiego według schematu, bo czasem wyczekiwana przez nas chwila nie jest wcale tak dobra jak nam się wydawało. Warto czasem odpocząć, włączyć spokojną muzykę, okryć się kocem i z herbatą w rękach czytać książkę lub leżeć i oglądać ogień w kominku, a za oknem prószący śnieg. Nie brzmi idealnie? Musisz tylko nauczyć się patrzeć. I przede wszystkim zauważać, bo takie momenty uciekną nim się obejrzysz.

Turtleneck (golf ze zdjęć) - HERE

18 comments:

  1. Uwielbiam ten minimalizm w twoich postach :) Bardzo ładne zdjęcia ♥

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ale fajnie, że wybrałaś taki temat! Nie znałam tego pojęcia!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  3. Nawet nie wiedziałam, że istnieje w języku angielskim słowo, które w tłumaczeniu oznacza szczęście z tego, co jest tu i teraz. Zgodnie z tą zasadą żyję od bodajże roku, odkąd zmieniłam swoje życie i zaczęłam cieszyć się z takich małych, często zbyt zwykłych chwil, żeby je zauważyć. Powiem, że to najlepsza decyzja w moim życiu! Nie wyobrażam sobie dawnej siebie marudzącej na wszystko, żyjącej...no właśnie - bez celu. Odkrycie twojego bloga i twojej osoby również mi bardzo pomogło w zmianie mojego życia. Dziękuję Nel, jesteś cudowną osobą, która zawsze wywołuje uśmiech na twarzy ❤

    ReplyDelete
  4. nigdy wcześniej nie słyszałam o tym terminie, ale fajnie, że mi go przybliżyłaś :)
    takie chwile są bardzo ważne, bo to one budują w nas szczęście, no i pozwalają odpocząć :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Chociaz czasem nie da sie lapac szczescia z kazdej chwili. :)

    ReplyDelete
  6. Jakie piękne, ciepłe zdjęcia *-*
    a hygge od dziś to jedne z moich ulubionych słów !
    jestem oczarowana Twoim blogiem - od razu obserwuję

    mój blog

    ReplyDelete
  7. Pięknie napisane! ;)
    To racja, że małe rzeczy dają największe szczęście.
    Fantastyczne zdjęcia !

    ReplyDelete
  8. Wcześniej nie słyszałam o określeniu "hygge". Takie krótkie określenie na coś tak niezwykłego, ważnego i brakującego Polakom w ich codziennym życiu jest czymś niesamowitym. Jednym słowem można określić tak szeroki zakres czynności i emocji.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  9. Śliczne zdjęcia i bardzo ładny wygląd bloga :)
    Pozdrawiam!

    SUNSHINE-WIKA.BLOGSPOT.COM [KLIK]


    ReplyDelete
  10. Nie dość że świetny tekst, to jeszcze wspaniałe, wręcz genialne, klimatyczne zdjęcia! Spodobało mi się to nowe słowo! Wysttrój miejsca w którym jestesmy na ogromy wpływ na nas i nasze aktualne samopoczucie, dlatego ja własnie kocham wszelkie poduchy, koce i oświetlenia bo w nich czuję się przuytulnie :)

    ReplyDelete
  11. Jeju cudowny blog! Dziewczyno masz talent. Świetny tekst + klimatyczne zdjęcia = blog idealny :D
    http://food-cooking-and-diet.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Dobrze wiedzieć co to hygge! Dzięki Ci za to :) Poza tym - kubek mnie zauroczył. Mam podobny :)
    buziaki!!
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości! :)

    ReplyDelete
  13. Hygge ciekawe określenie. Wydaje mi się, że po polsku będzie to po prostu "cieszyć się chwilą", z Twojego opisu tak wywnioskowałam. Ja staram się cieszyć z takich drobnych, pozornie mało znaczących chwil. Z takich momentów przecież zbudowane jest szczęście. Pozdrawiam.
    przewrotowiec.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Bardzo interesujący post i świetne zdjęcia :)
    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡