21/06/2016

Your time is limited

W piątek nieoficjalnie rozpoczęłam swoje wakacje. Pierwszy raz od kilku lat zadbałam o to, by na sam koniec nie biegać za nauczycielami i poprawiać ocen. Pierwszy raz od kilku lat jestem z siebie dumna. Nie, nie mam na koniec czerwonego paska na świadectwie, przestałam ciągle za tym gonić. Zrozumiałam, że oceny nie świadczą o stanie mojej wiedzy - mogę zakuć całą książkę na pamięć, zdać na szóstkę i zapomnieć, a równie dobrze mogę nauczyć się na trójkę i nauczyć się tego dla siebie, dla swojej przyjemności. Ten rok szkolny był rokiem eksperymentów, szukania siebie, poznawania ludzi, którzy wiem, że zostaną w moim życiu na dłużej. Szalony rok. Pełen niespodzianek. Naprawdę dużo się zmieniło, przede wszystkim moje podejście.
Pierwsza klasa była czasem walki z systemem, buntem, czego później żałowałam. Kłótnie z innymi i życie tak naprawdę ich życiem, były na poziomie dziennym. Nie mam pojęcia co mną kierowało, ale nagle było takie pyk! i moje nastawienie się zmieniło. Nie, żartuję. Potrzebowałam sporo czasu na zmiany, na to by sobie uświadomić. Wreszcie doszłam do pewnych wniosków. Mam jedno życie i to ode mnie zależy w jaki sposób je przeżyję. Nie pasuje mi osoba obok, jej zachowanie? Nikt nie powiedział, że muszę lubić wszystkich. Każdy z nas jest inny, każdy ma inne zdolności i pasje. I to muszę akceptować, nie starać się nikogo zmienić, ani do nikogo dopasować. Nikt nie każe spędzić mi mojego życia przy ludziach, którzy nie dają mi radości, nie wnoszą nic dobrego. Nauczyłam się też tego, że co by się nie działo muszę wyluzować. Przestać się przejmować błahostkami. Mam przestać patrzeć tylko na swój wygląd, mam polubić siebie. Przestać widzieć tylko mój krzywy nos i nadprogramowe kilogramy. Krzywy nos da się polubić, a kilogramy zgubić. Da się polubić siebie i czerpać radość. Wystarczy słuchać siebie, a nie innych, nie gubić się w zgiełku przypadkowych ludzi.
Co jeszcze działo się w tym roku szkolnym? Tak w skrócie... Zbyt szybko czas ucieka przez palce! Nagle stałam się osobą dorosłą. Jestem pełnoletnia. Naprawdę biorę odpowiedzialność za swoje decyzje. Choć nie odczułam tego tak bardzo, jest to krok do przodu. Zapisałam się na kurs prawa jazdy, zdałam egzamin. Odebrałam prawo jazdy. Nigdy nie zapomnę zajęć z instruktorem, momentów, w którym zgasł mi samochód - tylko po to, by na egzaminie poszło tak dobrze jak na żadnej jeździe. Nie zapomnę tego, jak myliłam prawą stronę z lewą. Poza tym mieszkając w internacie poznałam dwie cudowne osoby, moje współlokatorki. Mariola nauczyła mnie po części tego, by wyluzować i cieszyć się tym, co się ma. Ania to osoba, z którą mogłam porozmawiać o wszystkim, z którą robiłam miliard zdjęć na Instagrama i wybierałyśmy to jedno jedyne spośród pięćdziesięciu niemalże identycznych. Osoba, z którą głupie piwo smakowało jak najlepszy szampan na świecie. Osoba, z którą od listopada czekałyśmy na święta. To był naprawdę dobry rok szkolny.
Twój czas jest ograniczony, a więc nie marnuj go na życie cudzym życiem. Nie daj się złapać w pułapkę przeżywania życia będąc sterowanym przez innych. Nie pozwól by zgiełk opinii innych zagłuszył twój wewnętrzny głos. I co najważniejsze, miej odwagę podążać za swoim sercem i intuicją. One jakimś cudem już wiedzą kim tak naprawdę chcesz zostać. Wszystko inne ma wartość drugorzędną.

24 comments:

  1. Ten rok szkolny minął mi baardzo szybko, przecież rok temu składałam papiery do liceum, a teraz za 2 miesiące idę do 2 kl :D
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Dla mnie ten rok byl masa nowych doswiadczen, a przede wszystkim przyniosl wiele korzystnych zmian. Bardzo fajny post, przyjemnie sie czytalo! ;*
    Zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Boże! Już chciałam szukać Twojego prywatnego konta na fb i pytać czy żyjesz. :D
    Mam nadzieje, że to nie jest Twój ostatni post. <3

    ReplyDelete
  4. Oj niestety, życie nam tak szybko mija a my non stop za czymś gonimy i gdy orientujemy się, że życie jest tylko jedno, a my zmarnowaliśmy dobrych parę lat - na wiele rzeczy jest już za późno. Musimy nauczyć się zauważać każdą chwilę i nie tracić czasu na smutki - szczególnie w tak młodym wieku! :)

    blondynkaczuje.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ciągle zapominam, że oficjalne wakacje się jeszcze nie rozpoczęły ;) jednak trochę dobrze być maturzystką!
    iga-be.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Przepiękne zdjęcia! Mądry post. Zgadzam się z tym że oceny nie świadczą o wiedzy :)

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Sama ostatnio gonię za czymś, tak naprawdę nie wiem za czym. Staram się dopasować, być w czymś dobra na siłę. Nie wiem po co... Powinnam skupić się na tym, na czym naprawdę mi zależy, a nie ślepo podążać za schematami, jakie spotykam. Smutne. Ale może uda mi się wreszcie otworzyć oczy na nowo i zupełnie inaczej spojrzeć na świat, zmienić się wewnętrznie, nie zwracać uwagi na to, co mówią inni. Skupić się na tym , co ma dla mnie większą wartość. Bo czuję, że bez tego wiele tracę.

    justmajka.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Im jest się starszym, tym czas szybciej mija. Mój ostatni rok w liceum minął mi w mgnieniu oka, a już za chwilę będę oficjalnie studentką. :)

    krysiastyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Ważne, że teraz jest w porządku. Kończę gimnazjum i cieszę się bo w ten sposób zamykam etap swojego życia, z którego nie jestem zadowolona.
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Miłego dnia :)

    Poklikasz w linki? Odwdzięczam się :)

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/06/sammydresscom-ii-sheincom.html

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/06/romwecom.html

    ReplyDelete
  11. Dobrze że już teraz jest w porządku :) Ja już swój rok szkolny zakończyłam ale minął mi naprawde szybko. Piękne zdjęcia!

    Zapraszam na nowy post - [KLIK]

    ReplyDelete
  12. Życie w internacie uczy człowieka wielu pozytywnych zdolności. W ciągu trzech lub czterech lat poznajemy na swojej drodze wiele ludzi, którzy albo zostają w naszym życiu na długo, albo znikają po krótkim czasie.
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. U mnie pierwsza klasa liceum minęła naprawdę szybko
    Mój blog zapraszam

    ReplyDelete
  14. Świetny post! ;)
    Zapraszam do mnie:
    http://nesiness.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Ja po wakacjach idę do 3 klasy gimnazjum nawet nie wiem kiedy mi tak szybko zleciało :)

    http://the-rose-style.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Ten rok szkolny należał do trudnych, dlatego też w moim odczuciu trwał on długo :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Miałam dokładnie tak samo! Nigdy nie miałam paska na świadectwie, ale w tym roku wyjątkowo podciągnęłam i mam 3,60 co jest dla mnie cudem naprawdę. W tym roku szkolym tyle się wydarzyło, że to wow!
    diary-of-juuliet.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Dla mnie ten rok szkolny też był rokiem zmian, które w sumie nadal się we mnie dokonują ;)

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Żałuję, że w Twoim wieku nie odkryłam tego, co już wiesz :)
    >FOXYDIET<

    ReplyDelete
    Replies
    1. nigdy nie jest zbyt późno:)

      Delete
  20. Dla mnie to też był szalony rok, strasznie ciężki, kłopotliwy, w pewnym momencie się zgubiłam w tym co robię, ale dobrze że już się to skończyło ;)
    Teraz czekam na nową szkołę i nowych (mam nadzieję wspaniałych) ludzi i nowe doświadczenia :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Ja się w tym roku trochę pogubiłam - podobnie jak ty... Bardzo się cieszę, że mam teraz trochę czasu na wszystko :)
    Uwielbiam Twój blog, kochana! Piszesz bardzo ciekawie, a nie lejesz wodę jak inni :) Obserwuję!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    ReplyDelete
  22. Najlepiej smakuje się w życiu wychodzenie z tej sfery komfortu i robienie tego, co naprawdę pragnie się robić, nie zważając co inni mają na ten temat do powiedzenia :)

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡