2016-05-21

Definition of healthy lifestyle

Odkąd podjęłam ostateczną decyzję o zmianie minęło już trochę czasu. Wiele również się zmieniło. Przede wszystkim - ja. Jem zdrowo, ćwiczę, coraz rzadziej mam złe dni, poprawił się mój wygląd. Patrząc w lustro nie widzę tylko i wyłącznie niedoskonałości, bo widzę, że nad nimi pracuję. I widzę efekty tej pracy. Mimo wszystko wiem, że nie jest to przez modę. Media kreują teraz ludzi idealnych, bez grama tłuszczu, rozstępów, z idealną cerą... Takich, którzy najadają się liściem sałaty. Nie, idealna nie jestem. W czwartek miałam egzamin na prawo jazdy, zdałam. Prawie bez stresu. Ale w środowy wieczór zjadłam całą tabliczkę Milki Oreo, ba, potraktowałam ją jak batona. I nie czuję się przez to źle. Przecież to życie, nie zawsze trzeba być ideałem. Zdrowy styl życia to nie tylko zdrowe jedzenie. To bycie sobą, codzienne ulepszanie siebie, patrzenie w lustro z uśmiechem. To walka o samego siebie, o to by nie zgubić się gdzieś w tym wyścigu szczurów. To otaczanie się ludźmi, którzy pomagają Ci wznosić się w górę, a nie szydzą z Ciebie i czyhają na Twój upadek... To życie w zgodzie ze sobą. To droga PO COŚ. Kiedyś umrzesz, prędzej lub później, nie warto marnować czasu na ludzi, którzy Ci nie odpowiadają (pamiętaj, z kim przystajesz taki się stajesz), na pracę, która nie daje Ci satysfakcji, by przed śmiercią powiedzieć, że żałujesz tych decyzji. To, co robimy wbrew sobie to śmierć za życia. Stwórz siebie.

Domowe wegańskie mleko kokosowe i ciastka kokosowo-owsiane


Uwielbiam mleko kokosowe, dlatego zdecydowałam się spróbować zrobić własne i wyszło idealnie! Mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu!
- 200g wiórków kokosowych,
- 800ml wody.
Wiórki zagotowałam w 800ml wody, następnie blendowałam przez 3-4 minuty. Na sito położyłam gazę i przez nią przelałam mleko, odcisnęłam. Do blendera wlałam jeszcze 200ml zimnej wody, wsypałam resztę wiórków i zblendowałam jeszcze raz. Tak przygotowane mleko wlałam do butelki i wstawiłam do lodówki, można je przechowywać ok. 3 dni, jednak moje skończyło się dużo szybciej.

Pozostały mi wiórki, nie chciałam ich wyrzucać, więc wrzuciłam je do miski, jednocześnie obmyślając plan. Zrobiłam z nich przepyszne ciasteczka, z domową wegańską czekoladą, na którą przepis podawałam Wam TUTAJ.
- 200g wiórków kokosowych,
- garść płatków owsianych,
- 2 łyżki mąki owsianej,
- garść rodzynek,
- kawałki czekolady,
- 50 ml syropu klonowego,
- 1 banan,
- 2 łyżki masła orzechowego.
Wszystkie suche składniki wrzuciłam do miski, a masło orzechowe, banana i syrop klonowy zblendowałam. Następnie wymieszałam wszystko i wyłożyłam na blachę łyżką. Piekarnik rozgrzałam do 160 stopni i piekłam przez ok. 20 minut.

26 comments:

  1. ciekawe przepisy, też uwielbiam rzeczy z kokosem!
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    ReplyDelete
  2. Ale pyszności! :) Zdrowy styl życia to jak sama nazwa mówi STYL ŻYCIA, a nie stwierdzenie, że do jego końca nie zje się niczego niezdrowego. Fajnie napisałaś :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  3. Musze dać ten przepis koleżance, która jest weganką :)

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ja dziś też robiłam podobne ciasteczka! I super że napisałaś jak zrobić mleko kokosowe, inaczej nie wpadłabym na to :D
    Dokładnie, zdrowy styl życia to nie tylko jedzenie owoców i warzyw :*

    amelia-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. ciekawy post i świetne przepisy! muszę koniecznie wypróbować :))

    ReplyDelete
  6. Kurczę, masz tyle racji. Trzeba walczyć o siebie - to przede wszystkim.
    Nie należy widzieć w sobie samych wad, ale nauczyć się dostrzegać także zalety.

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI :)

    ReplyDelete
  7. Tak bardzo chciałabym ćwiczyć, ale tak bardzo brakuje mi motywacji ;_;. Smacznie wyglądają te ciastka :3
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Muszę jak najszybciej zabrać się również za przygotowanie mleka kokosowego!

    ReplyDelete
  9. Gratuluję zdania egzaminu! :) Ciasteczka spróbuję zrobić :)
    anonimoowax.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Zawsze robiłam podobne ciasteczka ale bez wiórków kokosowych, że też na to wcześniej nie wpadłam :D muszę wypróbować :)


    KAPCIUSZEK

    ReplyDelete
  11. Ja zrezygnowałam prawie całkowicie ze słodyczy i moja cera mi za to podziękowała :) Ogólnie zaczęłam też próbować coś z ekologiczną żywnością. Wydaje mi się, że płatki owsiane z sklepu ze zdrową żywnością pachną zupełnie inaczej i przyjemniej od tych z supermarketu.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  12. Od niedawna ćwiczę mieśnie brzucha do wakacji :)

    http://nonstopyou.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Te ciasteczka muszą być pyszne. Szkoda, że nie mam teraz ani masła orzechowego ani syropu klonowego :(

    Ultra kobiecy blog o muzyce:

    gitaraiszpilki.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Bardzo ciekawie patrzysz na świat! Ogromnie się cieszę, że mogę czytać twoje posty! Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  15. Jak czytam to, co piszesz to aż mi wstyd, że jestem takim śmierdzącym leniem... :(

    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  16. Muszą być naprawdę pyszne
    http://the-rose-style.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Mniami, nie piłam jeszcze takiego robionego mleka.:)
    tzanetat.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Twoja definicja zdrowego trybu zycia bardzo mi sie spodobała! Przy zdrowym jedzeniu trzeba tez zachowac zdrowy umysl. :)
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Ciasteczka wyglądają pysznie!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    ReplyDelete
  20. Pracuję w sklepie ze zdrową żywnością i wiem, ile takie mleko kokosowe kosztuje. Dlatego strasznie się cieszę, że podałaś przepis na domowe mleko kokosowe. Z pewnością wykorzystam!
    >FOXYDIET<

    ReplyDelete
  21. Mianowałam cię do TAGu na moim blogu ;) http://my-wooonderland.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Takie mleko kokosowe mam okazje pijać jak jestem u swojej bratowej - ona wręcz uwielbia ten napój :D

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡