26/03/2016

Dear me | My 18th birthday

Hej kochani, przychodzę dziś z bardzo długim postem. Bytom, 26 marca 1998, godzina 19:15. Na świat właśnie przyszła malutka osóbka, miała nazywać się Kasia, Monika czy Oliwia... Ale została Kornelią. Po wielu komplikacjach, operacji, po której mogła nie widzieć, nie słyszeć czy nie chodzić - rosła sobie zdrowa i szczęśliwa. Uwielbiała oglądać padający śnieg i nie pozwalała mamie pracować, bo... chciała spać na polu w wózku. W kościele, gdy wszyscy śpiewali Alleluja, ona wniebogłosy śpiewała Hej Sokoły. Rosła powoli, całe dzieciństwo spędziła wśród chłopaków, porozbijana, brudna i szczęśliwa. Artystka od dziecka, dom pełen laurek, wycinanek. Na pierwszą komunię dostała aparat. I tak znalazła sposób na życie. Tak, to ja. Od tamtej pory fotografia to nieodłączny element mojego życia. Podobnie jak muzyka, która wypełnia każdą minutę mojego życia. Mam na imię Kornelia, właśnie dziś są moje osiemnaste urodziny i chciałabym podsumować tę część mojego życia. Nie jest idealne, ale jest moje. Wiele się nauczyłam przeżywając je. Uczyłam się na błędach, stąd post pod tytułem DEAR ME. Pomysł z amerykańskiego YT, aczkolwiek to doskonały pomysł na takie podsumowanie - kilka rad dla siebie samej z przeszłości.

Droga Kornelio,

Otaczaj się tymi, którzy Cię wspierają i kochają, a nie ludźmi, którzy mają Ciebie gdzieś i obgadują. Nie odkładaj niczego na później, nie żałuj tego, co robisz, ucz się, bo w przyszłości to zaowocuje. Nie słuchaj osób, które mówią Ci, że czegoś nie dokonasz. Zostaw tych ludzi, niech żyją w swoim świecie ograniczeń. Nigdy nie oceniaj ludzi od razu, bo nie wiesz kim ta osoba może stać się dla Ciebie. Poznawaj jak najwięcej nowych ludzi, wychodź do nich. Nie spędzaj czasu z laptopem i serialami. Ale załóż bloga, zobaczysz, będziesz szczęśliwa. Częściej wychodź na sesje. Spędzaj jak najwięcej czasu z dziadkami, doceniaj ich, bo kiedyś ich zabraknie - nie masz pojęcia jak szybko. Nie kłóć się z rodzicami, bo w przyszłości i tak stwierdzisz, że było to bez sensu, a oni chcą dla Ciebie jak najlepiej. Umacniaj więzi ze swoją rodziną - oni naprawdę Cię kochają, bez względu na to, jaka jesteś, jak się ubierasz czy jakiej muzyki słuchasz. Śpij tak długo, jak tylko możesz, nie wstawaj wcześniej bez powodu, bo w przyszłości nie będziesz miała tylu okazji by się wyspać. Nie stresuj się szkołą oddaloną od rodzinnego domu i mieszkaniem sama, to jedna z najlepszych decyzji w Twoim życiu, a ludzie, których poznasz utwierdzą Cię w tym. Eksperymentuj. Nie słuchaj innych, będą robić wszystko, by Ci nie wychodziło. Nie trwaj przy ludziach na siłę, wyprowadź się od kogoś, kto Cię niszczy. Uśmiechaj się często, nie masz pewnie pojęcia, że innych to uszczęśliwia. Pomagaj ludziom, zwłaszcza tym spotkanym przypadkowo. Rób wszystko, abyś była szczęśliwa.

21 comments:

  1. Wszystkiego najlepszego ! ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, żeby na Twojej buźce zawsze pojawiał się uśmiech i żeby każdy Twój dzień wypełniony był po brzegi radosnymi chwilami, nigdy się nie poddawaj, dąż do postawionych sobie celów, spełnienia marzeń Kochana! <3 Cudowny, prawdziwy post, bardzi miło się go czytało :)

    ReplyDelete
  3. Sto lat i spełnienia marzeń! Bardzo fajny post i rady :)

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  4. Wszystkiego najlepszego Nelu! ♥
    Nigdy nie zapominaj, że jesteś wspaniałą osobą, spełnienia marzeń, długiego i szczęśliwego związku z Bartkiem, i wszystkiego, co sobie wymarzysz! ♥
    Również myślałam o napisaniu takiego posta, ale stwierdziłam, że najlepszy moment będzie na 16. Piękny post, prosto z serduszka. Poproszę o więcej takich (długich)hihi ♥

    ReplyDelete
  5. Pięknie to wszystko napisałaś. Kilka rad mogłabym odwołać też do mnie. Wszystkiego najlepszego! :)
    with-ideas.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Wszystkiego najlepszego! <3
    Też chcę napisać list do siebie samej z przyszłości, to świetny pomysł! :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    ReplyDelete
  7. Spełnienia wszystkich marzeń, powodzenia w dalszym blogowaniu, jak najwięcej uśmiechu, motywacji i najlepszych przyjaciół!
    Świetny post, ładne zdjęcia :)
    majkavv.blogspot.com zapraszam :)

    ReplyDelete
  8. Wszystkiego najlepszego, spelniania marzen i samych sukcesów :)
    Bardzo fajny pomysl z tym Dear Me :)

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  9. Śliczny post. Życzę Ci wiele radości, uśmiechu i przede wszystkim - zdrówka, bo ono jest najważniejsze :) Szalej, baw się, dąż do upragnionych celów. Wszystko jest możliwe, pamiętaj :)

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI

    ReplyDelete
  10. Piękny post. Mam ostatnio jakiś melancholijny czas i właśnie zaowocowało to tym, że się wzruszyłam. Życzę Ci, kochana, wszystkiego, co najlepsze! Dużo uśmiechu, spełnienia marzeń i tego, abyś po prostu była szczęśliwa. Całe życie przed Tobą. Ściskam :*

    miniifluff

    ReplyDelete
  11. Wszystkiego najlepszego!♥ Takie posty potrafią czegoś nauczyć.

    keepgoiing.blogspot.com - klik!

    ReplyDelete
  12. Wspaniały post, dający chęć do refleksji nad swoim nastoletnim życiem. Za 3 miesiące również kończę 18 lat, myślę, że też chciałabym napisać coś takiego, nie koniecznie wstawiać na bloga, ale myślę, że warto się nad czymś takim zastanowić. Niby dopiero 18 lat, ale jak wiele nauk można już wyciągnąć ;)
    claudia-ss.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Bardzo fajnie napisane :) Wszystkiego najlepszego i wesołych Świąt!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  14. Piękny, wzruszający list. Chwilę zastanawiałam się, czego by Ci życzyć (w końcu 18 urodziny obchodzi się tylko raz w życiu!), ale wychodzi na to, że nie będę zbyt oryginalna. Przede wszystkim dużo zdrowia, bo to chyba najważniejsze. Szczęścia i uśmiechu na twarzy, jak najmniej smutku i złych chwil. Żebyś cały czas dążyła do postawionych celów, spełniała marzenia i się doskonaliła. No i tak już na koniec - nigdy nie zamykaj bloga i Instagrama. Uwielbiam przeglądać zdjęcia Twojego autorstwa! Pamiętaj, że jesteś wspaniałą osobą :)

    ReplyDelete
  15. Masz bardzo ładny estetycznie blog! Aż przykuł moją uwagę :*
    Swoją drogą filmiki tego typu widziałam na yt zagranicznym właśnie i w sumie ciekawy pomysł, żeby przenieść to na bloga!

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Anonymous28 March

    STO LAT KORNELIO!!!!!!!!

    ReplyDelete
  17. Anonymous28 March

    SZOPSKAJDENS ŻYCZY CI SZCZĘŚCIA

    ReplyDelete
  18. Przecudowny wpis! :)
    Spóźnione, ale szczere - wszystkiego najlepszego!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  19. Wszystkiego najlepszego z okazji 18 urodzin, ahh, ja mam jutro 17 *-*
    Spełniaj swoje marzenia i czerp z życia jak najwięcej ♥
    + powodzenia na blogu ^^
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡