2015-12-28

First photo session


Hej kochani!
Przez ostatni czas nie stworzyłam nic ciekawego i długo szukałam jakiejkolwiek inspiracji do napisania posta... Na marne. Kombinowałam z nowym wyglądem bloga i wiecie co? Również nic. Nie wiedziałam sama czego chcę tak naprawdę, więc design zostaje na razie stary. Ale przecież to tylko na chwilę, moja wena wróci i wszystko będzie w normie niedługo, mam nadzieję. Ale wracając do tematu notki... Wybrałam się na zdjęcia z Danielem i podczas sesji wpadł mi do głowy pomysł na tę notkę, więc to strzał w dziesiątkę!

Na pierwszym zdjęciu jest Monika, którą znalazłam tutaj, w blogosferze! Od razu złapałyśmy super kontakt, a nasza sesja trwała kilka ładnych godzin. Do tej pory bardzo miło ją wspominam i na pewno ją powtórzymy. :)


Dlatego przejdźmy już do konkretu. Czy to młody fotograf czy aspirująca modelka/model- w końcu musi umówić się na sesję. Moja pierwsza sesja była z Lidką, którą widzicie na zdjęciu powyżej. Długi czas po ujrzeniu jej zdjęć na instagramie zastanawiałam się czy napisać, aż wreszcie po miesiącu zebrałam się na odwagę. I uważam, że była to świetna decyzja. Stresowałam się okropnie, w końcu to moje pierwsze zdjęcia z nieznaną mi wcześniej osobą! Ale w momencie, w którym spotkałyśmy się na rynku cały stres uciekł gdzieś w nieznane. Lidka przyszła z ogromnym uśmiechem na twarzy i otwartymi ku mnie ramionami :) Od razu znalazłyśmy wspólny temat- muzykę. Przez całą sesję słuchałyśmy Paramore. I do końca życia nie zapomnę naszego szalonego "włamania" na teren cerkwi, po czym okazało się, że furtka jednak była otwarta... Aż się uśmiecham do tego wspomnienia.


Kolejna była sesja z Eweliną. Tej chyba bałam się najbardziej, widząc prace na maxmodels Eweliny zastanawiałam się dlaczego napisała do mnie akurat (a robiłam wtedy zdjęcia obiektywem 18-55, więc zrozumcie:D) Ale w końcu sesja wyszła nam całkiem fajna i w miłej atmosferze! A w środku sesji złapał nas lekki deszcz, dlatego siedziałyśmy gdzieś na krawężniku i rozmawiałyśmy. :)


Ewelina napisała do mnie na mojej stronie na facebooku rok temu, na zdjęcia umówiłyśmy się chyba na feriach. Duuuuużo się śmiałyśmy, a na samym końcu wylądowałyśmy w cukierni zajadając się pysznymi pączkami. :) Uważam, że pójście coś zjeść jest świetnym pomysłem, można się lepiej poznać i obmyślić jakieś nowe pomysły na zdjęcia.


Tutaj akurat moja kuzynka Sylwia z córeczką Polą. Były to moje drugie dziecięce zdjęcia i również się stresowałam. Dzieci są bardzo wdzięcznymi modelami, aczkolwiek trudnymi. Bardzo szybko się nudzą. Ale niewielka pomoc ze strony mojego taty i Pola była zachwycona!


Na zdjęciach: Daniel

Dlatego wracając do wskazówek, ogromne znaczenie ma powitanie, dlatego zrób pierwszy krok i przywitaj swoją modelkę/modela/fotografa z uśmiechem! Ja na dzisiejszej sesji akurat miałam to z głowy, bo Daniel przyjechał po mnie pełen optymizmu (jako że prawa jazdy jeszcze nie mam, a sesja była dość daleko) i przywitał słowami "spóźniłem się dwie minutki!", co od razu rozluźniło atmosferę. 


Po drugie, współpraca! Pokazujcie sobie zdjęcia do oceny. Wcześniej nie zwracałam na to uwagi, do dzisiejszej sesji. Po każdej zmianie pokazywałam zdjęcia i mówiliśmy co jest w nich nie tak, co można zmienić. Nie wiem dlaczego dopiero teraz ogarnęłam to, ale lepiej późno niż wcale. 

W przerwach przeglądaliśmy zdjęciowe inspiracje i szukaliśmy ciekawych motywów ;)


Rozmowa i nawiązanie kontaktu! Byliśmy zdania, że jeśli się rozmawia to kontakt się złapie, lepszy czy gorszy, ale jakiś na pewno. Nie wszyscy przypadną sobie do gustu przecież. Opowiedz o swojej pasji, planach na przyszłość czy o szkole lub o tym co ostatnio robiłeś, ale wszystko w granicach rozsądku. Nikt nie chciałby chyba słuchać np. ile miałaś partnerów przed swoim obecnym chłopakiem czy konkretnego obsmarowywania nauczycieli ;) Jeżeli spróbujesz nawiązać kontakt to druga osoba to odwzajemni.

Aha, zapomniałabym. Nie wstydź się mówić o swoich pomysłach! Nieważne, czy jesteś fotografem czy modelem. :)



Jakie są Wasze sposoby na radzenie sobie ze stresem przed zdjęciami?


27 comments:

  1. Ale cudne zdjęcia! :)
    Jak na razie, moje sesje spędzam z przyjaciółmi. Jeszcze nie robiłam zdjęć osobie, którą dopiero poznałam. Przy znajomych w ogóle się nie stresuję, jesteśmy wyluzowani, co widać na zdjęciach. ;) Jednak, gdybym miała robić zdjęcia nowo poznanej osobie, to na pewno bardzo bym się stresowała!

    ReplyDelete
  2. Świetne zdjęcia! Ja nie lubię jak ktoś mi robi zdjęcia, nigdy nie wiem jaką zrobić minę, więc jestem "modelką jednej miny" ;D. Ostatnio zdjęcia ciągle mi robi ta sama koleżanka i po woli przyzwyczajam się do pozowania, ale z chęcią bym popracowała z kimś bardziej "profesjonalnym" ;).
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Wyszły Ci ślicznie, ja się nie stresuję, bo to nie ja robię zdjęcia. Raczej fotografia mnie nie kręci.
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    ReplyDelete
  4. Zdjęcia są świetne, ja sama mam konto na maxmodels i biorę udział w sesjach. Może dodasz jakiś wpis ze wskazówkami dla modelek amatorek, które próbują swoich sił? Od strony fotografa na pewno inaczej to wygląda
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Piękne zdjęcia, bardzo mi się podobają!

    smallerdream.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. WOW! Masz talent, zdjęcia są cudowne ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Robisz świetne zdjęcia! Ja jeszcze nigdy nie byłam na zdjęciach z osobą której nie znam. Zazwyczaj jest to moja koleżanka z klasy. Myślę, że to fajna sprawa :) Mój Blog - klik

    ReplyDelete
  8. Zapraszam do siebie! (podczas zmiany nazwy bloga straciłam wszystkie komentarze, za co z góry przepraszam)
    Mój Blog - klik♥

    ReplyDelete
  9. Perfekcyjne zdjęcia! Masz do tego ogromny talent :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. bardzo piękne fotografie! <3

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    ReplyDelete
  11. Świetne zdjęcia! Niektóre już są bardzo, ale to bardzo profesjonalne.
    Rób to co kochasz dalej, a efekty będą zniewalające!

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Zdjęcia są przepiękne! :)
    Na pewno masz talent, więc koniecznie się dalej rozwijaj!!! <#

    ReplyDelete
  13. Prześliczne zdjęcia! Sesje jak najbardziej udane. Najważniejszy jest pomysł na dane ujęcie. Reszta idzie jak z płatka! :) Trzeba się odpowiednie ustawić iiiii.... cyk. Zdjęcie wykonane. Dobra robota.

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    ReplyDelete
  14. Szczerze.. wiele osób pisało do mnie na maxmodels, ostatecznie nic z tego nie wychodziło.. jestem chyba zbyt zamknięta na nowe osoby, a szkoda bo chciałabym się przełamać. Może w tym roku? Kto wie :D
    A Twoje zdjęcia są cudowne, najbardziej podoba mi portret się Eweliny :D
    claudia-ss.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Robisz naprawdę piękne zdjęcia! Nie dziwię się, że nawet troszkę bardziej doświadczeni modele zgłaszają się do Ciebie na sesję. :)
    Fajnie, że poznałaś już świat fotografii i doszłaś do wniosków, jak należy pracować z modelami. Rób dalej to, w czym się spełniasz, a zostaniesz mistrzem fotografii! :)
    Sztuka parzenia herbaty [KLIK]

    ReplyDelete
  16. Jak dla mnie masz prawdziwy talent, aż trochę zazdroszczę ♥

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Robisz cudne zdjęcia! Moją bolączką zawsze jest dobranie kompozycji.. :D
    pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Masz wspaniałe pomysly. Bardzo mi się podoba sposób w jaki prowadzisz bloga. Może chciałabyś zobaczyć mojego? Jeśli ci się spodoba to liczę na obserwacje. http://blackstylewerciax.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  19. wow wszystkie te zdjęcia są naprawdę prześliczne!!! :)
    xxMadeline

    ReplyDelete
  20. Zdjęcia są niesamowite, widać że się rozwinęłaś w tym co robisz! :) Te rady na pewno mi się przydadzą kiedy wreszcie zacznę własną przygodę z fotografią :D
    http://olkiks.blogspot.com/
    Zapraszam ♥

    ReplyDelete
  21. Zdjęcia fantastyczne, niby zwykłe, ale piękne. :) Pomocne rady. :)

    Dużo uśmiechu w Nowym Roku! :)

    juliabloger.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Ale fajnie, że napisałaś takiego posta, zaciekawił mnie :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡