14/09/2015

Places I'd like to visit


Hej kochani!

Jestem dziś w domu, dlatego przybywam do Was z notką o kilku z wielu miejsc, które znajdują się na mojej liście do odwiedzenia przed śmiercią. Gdybym chciała wspomnieć o wszystkich miejscach - napisanie notki zajęłoby mi pewnie wieczność.
Co u mnie? Szkoła, szkoła, szkoła. Druga klasa liceum jest męcząca. Ale nie narzekam. Cztery dni w tygodniu mam lekcje do 15:10 (jak na razie), z czego w dwa dni zaczynam od 8:50. Na szczęście w piątki kończę o 14:20 i przeważnie przed 18 jestem już w domu. A jak wyglądają wasze plany lekcji? :) Nie przedłużam już, miłego czytania!



Bath oznacza tyle co kąpiel. Wszystko dlatego, że w czasach georgiańskich budowano tutaj łaźnie, dzięki naturalnym wodom geotermalnym. Miasto leży około 160 km od Londynu, jest to centrum uniwersyteckie, kulturalne jak i turystyczne. Coraz więcej osób odwiedza Bath. Według mnie jest tam przepięknie!


Jeśli wspomniałam o Bath, to nie sposób zapomnieć o pięknym Londynie. Nie wiem co mnie tam ciągnie... Budownictwo? Różnorodność kulturowa? A może Sherlock Holmes? (Którego jestem od jakiegoś czasu fanką, nawiasem mówiąc. Uwielbiam nie tylko serial, ale i Doyle'a). Nie potrafię odpowiedzieć od razu. Kiedyś miałam nadzieję by tam zamieszkać, ale.. Zobaczymy!


Nowy Jork... Miasto, które na pewno chciałabym odwiedzić. Ale nie mieszkać. Przeraża mnie odrobinę. Nie wiem co mogę napisać więcej. Po prostu chcę. Ogromny tłum, ogromna różnorodność. Każdy może być sobą. Podoba mi się to, że w metrze możemy spotkać osobę przebraną za orangutana grającego na perkusji, a kawałek dalej Polaka grającego na skrzypach nasze narodowe przyśpiewki.


Jedno z najpiękniejszych miast skandynawskich, moim zdaniem. Jako ciekawostka: Oslo co roku zdobywa tytuł najdroższego miasta na świecie. Ale to nie przeszkadza turystom. Czemu się w sumie nie dziwię. Ta przepiękna prostota. :) Usłyszałam, że przebywając tam możemy się tylko i wyłącznie zakochać, ewentualnie polubić. Nie da się znienawidzić tego miasta.


Paryż najlepiej odwiedzić przed ukończeniem 26 roku życia. Do tego momentu wszystkie atrakcje są za darmo, z wyjątkiem wejścia na Wieżę Eiffla. Nie zapomnijmy jednak o tym, że za dwie pizze możemy zapłacić do 40€, a za naleśniki (bez których dzień jest dniem straconym podobno) zapłacimy do 5€. Jedynym minusem jest to, że Francuzi niezbyt chętnie rozmawiają w innym języku niż francuski. Mimo to, jest to miasto międzynarodowe, różnorodne kulturowo. :) 


Kolejne przepiękne miasto, w którym zakochałam się dzięki architekturze i przepięknym uliczkom. Jest tam wiele muzeów wartych odwiedzenia, między innymi Dom Anny Frank :)


Na sam koniec zostawiłam Szkocję, z którą wiążę małe plany na przyszłość.
Po wymianie maili z Roksaną postanowiłam by spróbować kiedyś studiować właśnie tam.
I mam nadzieję, że się uda.



Pamiętacie wiadukt z Harry'ego Pottera? "Zagrał" również w wielu innych filmach! :)

Warto zatrzymać się w Dornoch i pójść na pustą plażę.
Kilka kilometrów od Dornoch warto zobaczyć przepiękny Dunrobin Castle.
Zamek jest zamieszkiwany nieprzerwanie od stuleci - jest to jeden z najdłużej zamieszkiwanych zamków w Szkocji.


Każdy na pewno kojarzy Nessie z Loch Ness, ale o Loch Awe słyszało mało osób.
Awe to najdłuższe jezioro słodkowodne w Szkocji, ma ok 41 km długości.

To malownicze miasteczko słynie z kolonii fok! Kilka razy dziennie rejsy organizuje Calum,
warto wypłynąć by obejrzeć foki. Później najlepiej zjeść coś dla łasuchów - sticky toffee pudding :)

8 comments:

  1. Chciałabym kiedyś zwiedzić Paryż. Na chwilę obecną mogę tylko patrzeć na zdjęcia z utęsknieniem <3 Wspaniała notka ;*

    ReplyDelete
  2. To ostatnie miasteczko,nie odszyfrowałam chyba tej nazwy dobrze bo Google nic nie wskazuje :( Tam są foki! Kocham foki są na drugim miejscu po mopsach w kategorii zwierzęcej. wszystkie miejscowości są bardzo interesujące i ogólnie ciekawa notka:)
    Pozdrawiam,
    pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam podróżować :) O niektórych z tych miejsc słyszę pierwszy raz.
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  4. Również uwielbiam podróże a moja lista miejsc nie ma końca :)

    www.kiercia.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. o niektórych nawet nie słyszałam :D cudowne miejsca <3 w wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    ReplyDelete
  6. http://nieidealnaaa4.blogspot.com/

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡