2015-08-26

Back to school: Good start at new school


Hej kochani!

Broniłam się przed tą serią rękami i nogami, ale kiedyś trzeba... Wiele z Was rozpoczyna nową szkołę, dlatego warto mieć dobry start! Sama rok temu byłam przerażona i zastanawiałam się co ja robię w ogóle, dlaczego idę do szkoły prawie 100 kilometrów od domu, dlaczego idę sama, skoro moja gimnazjalna klasa poszła do pobliskiego liceum. I wiecie co? Nie żałuję. Nigdy nie będę żałowała. Jestem wdzięczna Bartkowi, że namawiał mnie bym mierzyła wyżej. Mam nadzieję, że Wasza szkoła została wybrana zgodnie z tym, co chcecie robić, a nie z tym dokąd idą znajomi. 
Szczerze mówiąc, stęskniłam się za szkołą, klasą, za wszystkim co dzieje się tam każdego dnia. Ba, stęskniłam się nawet za matematyką! Pewnie po miesiącu będę znowu narzekać, że chcę jakiś wolny dzień, ale to nic :)
Nie rozumiem teraz dlaczego sama się bałam nowej szkoły. Nie biją tam, nie strzelają, nie związują, ani nie skuwają kajdankami. Przynajmniej w mojej szkole! :) Wystarczy po prostu pozytywne myślenie i samo jakoś pójdzie. Dlatego poniżej przedstawię kilka rad od siebie. :)

UŚMIECH!
To podstawa. Nie siedź sama w kącie, podejdź, przywitaj się. Gdy idziesz do klasy z koleżanką usiądźcie na początku osobno - dzięki temu poznacie szybciej nowe osoby. Chyba nikt nie lubi takiego "buca" stojącego samotnie z miną jak na pogrzebie. Dlatego pamiętaj o tym!


 OTWARTOŚĆ!
Tego mi zabrakło gdy poznawałam swoją klasę, niestety. Ale staram się to nadrobić. Nie musisz przyjaźnić się ze wszystkimi, bo nie o to chodzi. Spróbuj żyć w zgodzie ze wszystkimi :)


 SYSTEMATYCZNOŚĆ!
Od samego początku weź się mocno do pracy. Pokaż, że potrafisz i że Ci zależy. Zwłaszcza na przedmiotach, z których jesteś kiepska lub których nie będziesz rozszerzać. Poza tym chyba każdy lubi być chwalony za swoją ciężką pracę. Tak mi się wydaje ;)


 ORGANIZACJA! 
 Kup  kalendarz/planner w którym będziesz zapisywać wszystko, co uznasz za ważne. W liceum zaczyna się duuużo dziać - spotkania ze znajomymi, różne imprezy, to już nie gimnazjum. Czasem wyleci Ci z głowy, że następnego dnia masz sprawdzian z polskiego z całego półrocza (taaak, zrobiłam to i nie polecam :D)



BEZ STRESU!
Ostatnie dni wakacji spędź na odpoczynku, obejrzyj ulubiony film, zjedz coś dobrego. Nie szalej zbytnio. Zacznij przygotowywać swój organizm na wstawanie o 7 rano, a nie o 12. :)
Pamiętaj, że na początku nauczyciele będą wyrozumiali. Klasa również. Jeżeli Ci się nie spodoba, możesz przecież zmienić szkołę. Ale daj szansę wszystkiemu - rób co tylko możesz, aby było Ci lepiej. I nie poddawaj się od razu.

Mam nadzieję, że choć trochę Wam pomogę oswoić się z myślą o nowej szkole i o przebywaniu tam!

39 comments:

  1. ciekawy post,świetny blog podoba mi się :)
    obserwacja za obserwację? x pozdrawiam i zapraszam www.agatabasiak.blogspot.com xx

    ReplyDelete
  2. Świetny post! ;) Ja też już stęskniłam się za szkołą.
    Myślę, że systematyczność jest najważniejsza. ;)
    Śliczne zeszyty.
    xoxo // mój blog

    ReplyDelete
  3. Też rok temu zaczynałam w nowej szkole, pierwsze półrocze było dla mnie nie zbyt dobre i chciałam zmieniać szkołę ale drugie półrocze było lepsze i teraz też powinno być już dobrze :)

    ReplyDelete
  4. ta, systematyczność jest najważniejsza, bez niej sobie nie poradzimy ;) pozdrawiamy!
    dreamoutloud.f

    ReplyDelete
  5. Ja stęskniłam się troche za szkolną rutyną :D

    Nowy post ! :) Official Patty

    ReplyDelete
  6. ja właśnie idę do nowej szkoły ;p

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Masz cudowne zdjęcia i bardzo mądrze piszesz.
    Nie potrafię zrozumieć, dlaczego masz tylko 93 obserwatorów.
    To dziwne, jednak trzymam kciuki za to, że Twój blog bardziej się rozwinie!
    buziaki:*

    luczijka.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ponieważ rzadko kiedy się reklamuję gdziekolwiek, zyskuję prawdziwych obserwatorów. Spokojnie, za jakiś czas może będzie ich więcej :-)

      Delete
  8. Dobrze, że nie poszłaś za tłumem ! Na dobre Ci to wyszło widzę :)

    www.kiercia.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. W tym roku idę do liceum i bardzo się z tego powodu cieszę. Byłam już na dwóch spotkaniach z nową klasą i jestem przekonana, że będzie jeszcze lepiej niż w gimnazjum! W tym roku jako cel postawiłam sobie systematyczność i organizację. Co roku mi tego brakuje i non stop walczę z czasem. Mam nadzieję, że mi się uda. Zeszyty są przepiękne, już na Instagramie mi się spodobały :D

    ReplyDelete
  10. Też wybrałam szkołę oddaloną od mojego domu i bez żadnych znajomych i po trzech latach w liceum - nie żałuję :)

    moje blogi: >> BEAUTY BEVST << | >> stelciak <<

    ReplyDelete
  11. Ja teraz idę do nowej szkoły z koleżankami, dobra rada, aby poznawać nowe osoby,a nie trzymać się wciąż koleżanek :)
    mój blog, hooneyyy

    ReplyDelete
  12. świetny blog ! będę wpadać częściej.

    Jeśli masz ochotę . ZAPRASZAM
    http://kolorowy-ptak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. I bardzo dobrze, że wybrałaś odległą szkołę. Nowe, świeże środowisko na pewno jest lepsze. Ja załowałam, że wybrałam liceum bardzo bliskie domu, ponieważ ciągłe przewijanie się tych samych twarzy może być nudne.

    ReplyDelete
  14. Piękne zeszyty! Ja teraz idę do szkoły policealnej, więc będzie trochę więcej luzu. Maturę i stres z nią związany mam na szczęscie za sobą :)
    Zapraszam do siebie: http://aldehydd.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. To, o czym napisałaś, naprawdę jest bardzo ważne, gdy idzie się do nowej szkoły, a stosowanie twoich rad z pewnością pomoże w zrobieniu dobrego wrażenia.
    Masz rację, warto mierzyć wysoko i nie oglądać się na innych, ślepo za nimi podążając. Powodzenia w nowej szkole!

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    ReplyDelete
  16. przydatne rady, mnie nowa szkoła czeka dopiero za rok, ale już się boję :/
    + obserwuję, bo dobrze piszesz :)
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    ReplyDelete
  17. Świetny post, przydatne rady, ja strasznie się stresuję przed powrotem to szkoły. Obserwuję i liczę na rewanż :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    Mój Blog - KLIK!

    ReplyDelete
  18. Tak, mi nawet. ;)
    Dobre rady, a szczególnie dla tych, którzy zmieniają szkołę, idą pierwszy raz do gimnazjum, liceum, itd...
    Pozdrawiam. ♥

    ironimi.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Dobre rady, ja zmieniam szkołę, więc bardzo przydatne :)
    Genialny blog!
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  20. Ja gdybym miała kalendarzyk, to po 3 dniach by mi sie znudził ;d
    obserwujemy? pink--place.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Świetny post! :) Mnie zmiana szkoły czeka dopiero za rok, ale to nie znaczy, że już teraz nie zastosuję się do tych rad ;3
    Mogłabyś poklikać w linki u mnie?
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Świetne rady!
    Uśmiech nie zawsze jest łatwo,ale przecież trzeba się starać.
    http://queenoflife5.blogspot.com/

    Obserwuję

    ReplyDelete
  23. Świetne rady!
    Uśmiech nie zawsze jest łatwo,ale przecież trzeba się starać.
    http://queenoflife5.blogspot.com/

    Obserwuję

    ReplyDelete
  24. Świetne rady. Uspokoiłaś mnie przed liceum :)

    ReplyDelete
  25. Bardzo fajnie napisałaś :) Super zdjęcia!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  26. Właśnie, nie wolno się poddawać! Stresować też nie, ale to mi akurat nie wychodzi :)
    Świetnie wszystko opisałaś, pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    ReplyDelete
  27. Moja szkoła to był zdecydowanie najgorszy wybór w moim życiu, ale został rok do matury, więc przeniesienie się nie ma sensu. :(
    Spróbuję dostosować się do Twoich rad. Może chociaż w małym stopniu pomoże. ;)

    ReplyDelete
  28. Prawda, bez systematyczności jest bardzo ciezko:)
    Pozdrawiam, byminia.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Bardzo przydatne rady :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    ReplyDelete
  30. Mi został jeszcze rok w gimnazjum, także o nowej szkole jeszcze nawet nie myślę. :)

    Milena Blog - klik

    ReplyDelete
  31. Bardzo ciekawy post i bardzo przydatny!

    http://momentforme-jessica.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Stres tego zawsze próbuję się pozbyć zaczynjąc nowy rok szkolny ;)


    Kinga Dobrowolska–blog. Pozdrawiam gorąco ♡

    ReplyDelete
  33. Obserwuje ! I też mam takie zeszyty ! :)

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡