01/02/2015

Smoothie recipes & homemade peanut butter!





Cześć Kochani!
Trochę mnie tutaj nie było, ale właśnie zaczynam swoje ferie. Wreszcie mam czas by nadrobić zaległości tutaj, więc dziś chciałabym podzielić się z Wami moimi przepisami na smoothies. Robiłam również po raz pierwszy moje własne masło orzechowe i muszę przyznać, że wyszło pyszne :) 
Kupiłam wszystko co będzie potrzebne do przygotowania moich ulubionych koktajli, ale po prostu nie mam siły zabrać się za zrobienie tego, więc nie wszystkie zdjęcia z notki będą moje, niestety. Ale obiecuję zrobić jakiegoś update'a w najbliższym czasie!
Generalnie można użyć wszystkiego czego tylko się zapragnie do zrobienia smoothie, przynajmniej ja tak uważam. Biorę w kuchni wszystko, co znajduje się pod ręką, kroję i miksuję. Dzisiaj mój wybór padł na banana, pomarańczę moro, masło orzechowe i płatki owsiane. To chyba jeden z najlepszych miksów, jaki wypróbowałam!







Nie przepadam za masłem orzechowym ze sklepu, więc wreszcie spróbowałam zrobić własne... I już nigdy nie kupię w sklepie. Domowe jest miliard razy lepsze!

Czego potrzebowałam?


  • 2 szklanki orzechów ziemnych
  • odrobina soli
  • łyżka miodu

Kupiłam prażone orzechy w skorupach, więc dość długo musiałam je obierać... Wrzuciłam je na patelnię na 2-3 minuty, a później miksowałam ok 10 minut. Jeśli masło ma być w wersji crunchy, tak jak moje można miksować 7-10 minut. Doprowadzenie masła do gładkiej konsystencji zajmuje jakieś 15 minut :)





Smoothie




Banan, masło orzechowe, pomarańcza moro i płatki owsiane.
Mój dzisiejszy wybór! :)


Najczęściej stawiam na banana, kiwi, jabłka, pomarańcze, gruszki, mandarynki, ananasa i... szpinak! Kiedyś dodawałam mleka lub jogurtu naturalnego do koktajlu. Teraz jest to woda, a smakuje wg mnie duuuuużo lepiej! Możliwości jest naprawdę sporo! Ilość owoców uzależniam od tego, dla ilu osób przygotowuję smoothie.



Nie potrafię podać kilku przepisów na moje smoothies. Mieszam dosłownie wszystko. Zwykle wychodzą pyszne. Na pewno genialnymi połączeniami są: banan, kiwi i szpinak, banan i masło orzechowe, truskawki i jagody, truskawki z bananem... Możliwości jest naprawdę sporo! Próbujcie wszystkiego!


23 comments:

  1. Swoje masło orzechowe robiłaś w malakserze czy zwykłym mikserze/blenderze?

    ReplyDelete
  2. Pysznie to wszystko wygląda i brzmi :) Uwielbiam smoothies różnego rodzaju, ale obecnie nawet nie zawracam sobie głowy przygotowywaniem żadnego jedzenia, bo nie mam czasu - w sensie żal mi trochę czasu, który mogę poświęcić na naukę, a nie jak na naukę, to na sen :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja się uzależniłam od tego! :)

      Delete
  3. O super dzięki bo jak kiedyś próbowałam ale bez miodu i nic nie wyszło:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miód nie jest koniecznością, ale nadaje super smak :)

      Delete
  4. love it!

    http://www.shopstyle.com/action/loadRetailerProductPage?id=465766794&pid=uid7441-25962271-17

    ReplyDelete
  5. mniam! musze też srpóbować! :)

    obserwujemy?

    ReplyDelete
  6. Bardzo chętnie bym tego spróbowała!

    Może wspólna obserwacja?
    http://wojnachmur.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest naprawdę przepyszne!

      Delete
  7. Masła orzechowego nigdy nie jadłam ale jak takie smaczne to spróbuję zrobić :) A smoothie nie lubię. Wolę owoce w całości :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja uwielbiam owoce w każdej postaci!

      Delete
  8. jejciu wypiłabym coś takiego ;) na pewno wykorzystam twój przepis ;)
    http://creamshine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Pysznie wygląda :) Świetny blog

    http://melaniesquarter.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Świetne przepisy.
    Może kiedyś skuszę się zrobić.

    http://nataa-natkaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. musze wypróbować:)

    moze obserwacja za obserwacje?daj znac u mnie;)
    nickyjxo.blogspot.com Mój blog!KLIK

    ReplyDelete
  12. mniammniammniam kochaaam rzeczy tego typu! muszę koniecznie zrobić :D
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    ReplyDelete

--- WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA ---

Dziękuję za każdy komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją.
Zostaw link do bloga, na pewno go odwiedzę/zaobserwuję.
Nie odpowiadam na LBA, ale dziękuję za każdą nominację. ♡